A szervizek aranykora?

Tele vagyunk elektromos és okos kütyükkel, amik mind a kényelmünket szolgálják és sokszor végtelenül leegyszerűsítenek egy azelőtt iszonyatosan bonyolult folyamatot vagy tevékenységet. Persze a népszerűség és a kereslet átka pont a minőség hiánya.

A szervizek aranykora?

A gyártók folyton arra ösztönöznek minket, hogy vegyünk még több eszközt, amik egészen hamar tönkremennek, hogy aztán vehessünk belőlük még egyet. Mindezt olyan áron, hogy ezeket az összegeket képesek vagyunk különösebb probléma nélkül kifizetni többször is, ahelyett, hogy minőséget követelnénk.

A “buta” eszközök – mint például a hajszárító, vagy a kenyérpirító – javítását is egy ideig vállalja a gyártó, de a problémák általában a garancia letelte után jelentkeznek. A gyártó ugyanis nagyon jól tudja a legtöbb esetben, hogy milyen anyagokkal dolgozik, azoknak pedig meg tudja becsülni az élettartamát. A garancia időtartamának kiszámíthatósága a gyártó malmára hajtja így a vizet.

Sok eszközt nagyon nehéz hiteles és megfizethető javítóhoz vinni, de mobiltelefon szervizből már annyi van, hogy a rengeteg szakember közül a legjobbat nehéz kiválasztani. A háztartási eszközöknek tehát van még mit bepótolni a különösen jól prosperáló telefon szervizek mellett. Nem csüggedünk azonban, mert vannak városszerte bejáratott helyek, ahol még az öreg “szaki” simán szétkap bármilyen elektronikus eszközt és szinte telepátia segítségével mondja meg az adott gép problémáját.